joi, 26 iunie 2014

Deştepţii de la bancă

... sau Slalom printre cretini 3

Am o bucată de pământ de vânzare – nu mult, doar cât să-mi acopere întreţinerea restantă (căci, deh, cu pensiile astea ai de ales: ori te tratezi de boli, ori mănânci, ori plăteşti întreţinerea – toate la un loc nu prea ai cum). Or, cum eu sunt interzis (o să vă povestesc altă dată ce aventuri am avut pe tema "interzicerii"), cea care se ocupă de orice mă priveşte – inclusiv plăţi, vânzări, cumpărări etc. – este soţia mea, care mă are în tutelă.
Toate bune şi relativ frumoase, până la vânzarea menţionată. Lăsând la o parte faptul că tocmai ce ieşiră normele la legea pentru vânzarea pământului agricol – şi, ca atare, nu ştie nimeni ce şi cum să facă (s-a dus nevastă-mea cu legea şi metodologia în braţe, să afle şi primăria "competentă" despre ce e vorba), îmi trebuie, printre altele, o aprobare de la Autoritatea Tutelară pentru această vânzare. Mă rog, îi trebuie soţiei, ca reprezentant legal al meu, prin hotărâre judecătorească ce mă declară inapt pe mine şi aptă pe ea să se ocupe de mine şi de treburile mele.
Pentru a-şi da aprobarea asta, Autoritatea Tutelară i-a solicitat soţiei să deschidă un cont pe numele meu – plata se va face numai prin virament bancar, iar nevastă-mea nu o să aibă acces la acest cont decât, desigur, doar cu aprobarea numitei autorităţi (sper să revin şi pe tema asta în curând). În acest sens, primeşte nevastă-mea o notificare de la Autoritatea Tutelară pe 23 ale lunii, în care i se solicită ca până pe 25 să prezinte la primărie dovada deschiderii contului, depăşirea acestui termen atrăgând după sine neacordarea aprobării de care avem nevoie pentru vânzare.

Conştiincioasă, soţia mea se prezintă a doua zi la bancă (notificarea a primit-o prea târziu pentru a ajunge în aceeaşi zi). Deci, pe 24, la prima oră, se duce la bancă cu toate actele, să deschidă un cont pe numele meu. Acolo... surpriză! NIMENI nu ştia ce şi cum să facă pentru a deschide un cont pe numele unui interzis. "Lăsaţi documentele în copie aici, le înaintăm Departamentului Juridic şi până în ora 14:00 vă sunăm".
Apel prompt la ora 14:00: "Ne scuzaţi, dar încă nu ne-am lămurit. Revenim până în ora 16:00".
Noroc că am nevastă deşteaptă. Şi-a dat ea seama că s-ar putea ca, până să se lămurească Departamentul Juridic despre ce e vorba, să ne apuce a doua zi (termenul limită) aşteptând lângă telefon. Aşa că s-a dus repede şi de urgenţă la cea mai apropiată filială CEC.
Destul de multă bătaie de cap şi la CEC. Iniţial, s-a trezit o funcţionară sârguincioasă să-i ceară procură de la notariat. "Eşti cretină, cucoană" – zice nevastă-mea în gândul ei, explicându-i, răbdătoare, despre ce e vorba în hotărârea judecătorească ce mă declara interzis, conform căreia ea, soţia mea, îmi este tutore şi, ca atare, împuternicită să întreprindă simplul act al deschiderii unui cont în şi pe numele meu. N-a înţeles cuconiţa. S-a rezolvat situaţia abia după ce a sosit la faţa locului şefa filialei – din fericire cu mult mai competentă decât subordonata ei – şi astfel s-a încheiat aventura noastră cu deschiderea contului. Am prezentat şi dovada la Autoritatea Tutelară, a doua zi am obţinut şi aprobarea aşteptată.
Cât despre banca la care am apelat iniţial... au sunat să ne informeze că "da, doamnă, se poate, vă rezolvăm". Doar că asta s-a întâmplat pe 24 la ora 18:00, iar până ne "rezolvau" ei, trecea termenul limită impus de Primărie.

Concluzia? Dacă sunteţi în situaţia noastră, evitaţi "deştepţii" de la bancă. În cazul nostru a fost vorba de OTP Bank. Dar n-aş băga mâna în foc că la alte bănci situaţia e cu mult mai strălucită...
__________________________
Vezi şi:
Slalom printre cretini 
Demenţa Made in Romania - sau Slalom printre cretini 2
__________________________
P.S. Aştept relatările dvs. referitoare la  experienţe similare, pentru a pune la dispoziţia celor ce au nevoie o "listă neagră" a instituţiilor de evitat - pentru a economisi timp, răbdare, nervi şi bani în relaţia - complicată - pe care îngrijitorii suferinzilor de demenţă sunt nevoiţi să o aibă cu diverse entităţi juridice. Mulţumesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu